Tetování a podstatné informace o něm

Ahoj! :)
Doufám, že dnešní článek inspiruje nebo vyřeší některé otázky, které je důležité vědět ohledně tetování. Tento článek bude hodně dlouhý!

Do jednoduchých bodů vám napíši osnovu, podle které se budeme orientovat v textu.
1.) Volba tetování a jejího umístění + možná rizika
2.) Tatér + zkušenosti
3.) Připravit částku a nervy
4.) Jít do toho po hlavě a neotáčet se zpět
5.) Pečovat o tetování

1.) VOLBA TETOVÁNÍ A JEJÍHO UMÍSTĚNÍ + MOŽNÁ RIZIKA
    Jako první je důležité si uvědomit proč tetování chci a zda-li je to vůbec něco, co opravdu chci. V taterských studiích se tateři setkávají s tím, že k nim někdo přijde a řekne, že chce něco vytetovat, ale při otázce jestli to opravdu chtějí se zamýšlejí a už nepřijdou. Několikrát jsem slyšela, že (nepamatuji si tatera) udělal zákazníkovi pouze modrotisk (smývatelné jako inkoust) a několikrát mu natiskl na ruku danou věc. Zákazník si pokaždé uvědomil, že se mu to nelíbí a pak už ani nepřišel. Tím nechci nikoho odrazovat, ale je důležité si uvědomit, že je to na celý život a ne na týden.
Pro mě byla volba jasná, chtěla jsme květ života, protože ve mě uvokuje hodně věcí, které pro mě mají skrytý význam, o kterém nerada mluvím. Takže ano, bylo to jasné, ale to, že jsem to ukradla BMTH, o tom vědět nemusí :).
   Volba místa je důležitá pro budoucnost. Pokud sníte o hvězdičce uprostřed čela, může to být jako rána pěstí. Vaši potencionální šéfové to nemusí brát jako vy a vaše práce se může během pěti minut změnit v prach. Volba místa je stejně důležitá jako co si nechat vytetovat. To, že od 12 sníte o princezně na pravé půlce je sice nádherné, ale když svléknete kalhoty u nějaké slečny doma, asi budete mít co vysvětlovat. Vybrat si můžete jakékoli místo, je to jen na vás, ale je dobré brát všechny tyto věci v potaz.
   Rizika. Ne každý snese všechny látky a proto je důležité při návštěvě tatera, abyste si popovídali o vašich alergiích.

2.) TATÉR A ZKUŠENOSTI
     Já jsem si nechala poradit. Je dobré, pokud víte o taterech u vás nebo ve vašem okolí, zjistit si koho tetoval, zhlédnout popřípadě jeho portfolia a fotky a recenze na něj. Je pravda, že ne každému se může zavděčit, to prostě nejde, ale určitě existují stránky o tom, jak na okolí působí, jaké má ceny například a tak dále.
    Pro mě výběr byl jasný. Přítel už u tohoto tatera byl, takže jsem byla hodně šťastná, že takovou volbu nemusím dělat já. Vybrali jsme si Davida Fojtíka, který má svoje studio v Humpolci.  Pro mě bylo i důležité, jak na mě tater působí. Pamatuji si tyto momenty jako včera. Přišli jsme, hned jsme se potykali a povídali si. David se mě zeptal na nějaké otázky ohledně alergií, omdlívání, zda už nějaké tetování mám a tak dále. Ukázali jsme si návrh obrázku, který jsem chtěla a debatovali jsme o něm. Zda-li bude barvený, jak velký a kolik bude zhruba stát. Celou dobu mě uklidňoval, že pokud mě to bude bolet, můžeme použít i speciální gel, který znecitlivuje mírně pokožku (ale má to omezení na časovou náročnost) a tak dále. Celkový dojem na mě byl opravdu hodně příjemný, protože jsem věděla, co nedělat, co nejíst a nepít a hlavně jsem cítila, že pokud bude nějaký problém z mojí strany, že se může nějak vyřešit.

+ Seznam věcí, co nedělat před tetováním - můžete si vygooglit na internetu, vložím tu pár bodů
- Lidé se špatnou srážlivostí krve by neměli být tetováni
- Požil jste alkohol , kofein
- Máte řídkou krev (jako já, měla jsem ji řidší a proto se taterovi hodně těžko pracovalo s tím, aby něco viděl) ...

3.) PŘIPRAVIT ČÁSTKU A NERVY
     Moje tetování o velikosti asi 20 cm na výšku a 15 cm na šířku odhadem vyšlo zhruba na 2700 Kč. Byla jsem připravená, jen ty nervy ne. Popsat bolest tetování je těžké a každý jí cítí jinak. Abych pravdu řekla, měla jsem děsný strach a když se mi to blížilo, chtěla jsem cuknout a vykašlat se na to, protože nikdo vám přesně neřekne, jak to bolí. Protože mám problémy s nízkým tlakem, tak mám tendenci k omdlívání. David mě posadil na židli, pustil mi film a já se na něj dívala. On mi zatím začal tetovat záda. V tu chvíli, když do mě zabodl jehličky, myslela jsem, že asi umřu. Byla to nepopsatelně nepříjemná bolest. Ne silná, ale nepříjemná, horší než když vám rostou moudráky, příjemnější než epilace nohou. Protože jsem měla sklony k omdlívání, David mě položil na lehátko a snažil se mi dotetovat zbytek v leže. Zhruba po 15 minutách, co do mě poprvé zapíchnul jehly kůže jakoby "otupěla" a já už tu bolest nevnímala. Podle mě těch prvních 15 minut je nejhorších, až na vybarvování. Vybarvování je jedna z forem, kterou jsem si náramně oblíbila a to ne proto, že je nesnesitelná, ale protože je při každém obrysu. Tuto "bolest" nemůžu popsat ani jako bolest, ale spíš jako pálení, nepříjemné pálení a vy nemáte čím místo zchladit. Děs.
Protože jsem hodně krvácela, skončili jsme na prvním sezení u sukně. Zbytek následoval až za tři týdny. Oficiálně by se mělo čekat dokud se tetování nezahojí, ale protože byla část, do které se tetovat už nebude hotová, mohli jsme pokračovat dříve. Je pravda, že když mi David ještě dodělával košík, který byl z části nedodělaný, trpěla jsem asi třikrát více než když ho dělal poprvé. Dobrou radou je také se před tetováním najíst, tělo tak lépe tráví bolest a více odolává.

Postup při tetování je jednoduchý, nepamatuji si přesně kroky, ale zhruba vám to načrtnu.
Odhalíte místo, pokud je to místo, kde jsou chloupky (ruka, noha, i moje záda byly oholeny), vezme se žiletka a místo se oholí. Poté se několikrát utře nějakými prostředky, vytvoří se modrotisk (něco jako dětské tetování, které se obtiskne jako šablona). Pokud není dobře nalepeno, je například mírně nakřivo, otře se a udělá se znovu. A poté už se pokračuje s jehlou a vpichy se dostává barva do kůže podle modrotiskové šablony.


4.) JÍT DO TOHO PO HLAVĚ
     Možná ta trojka mohla patřit v části i sem, ale to je jedno. Je důležité nezpanikařit a neutéct od toho. Rozhodně je dobré zvolit si tak velké tetování, abyste věděli, že ho budete moci zvládnout dokončit i přes bolest. Mě všichni přemlouvali, ať si nechám menší, že pokud to bude bolet, že budu mít jen půlku. Nenechala jsem se a šla si pro velké tetování hned z kraje a zvládla jsem to. První sezení trvalo necelou hodinku, druhé sezení asi necelé dvě hodinky. Obvykle po dvou hodinách/někdy třech se tetování a kůže "probouzí", takže pokud je to náročnější tetování, začnete ho rozhodně cítit a to ve vší síle. I ti, kteří se ze začátku nekroutili a bylo jim to skoro příjemné, se po třech hodinách kroutili jako hadi, někdy tetování začne i více krvácet.

5.) PEČOVAT O TETOVÁNÍ
     Důležité je poslouchat pokyny tatéra. My jsme dostali papírky, kde byl napsaný postup JAK PEČOVAT O TETOVÁNÍ, takže jsme se podle toho skoro řídili. Dolů Vám vložím ten lísteček, ať se můžete kouknout, co je dobré dodržet. Je pravda, že pak už je to tak nějak na vaší moci. Na internetu najdete stovky postupů, jak se starat o tetování, každé se malinko liší. Je to prostě na vás a vašem těle co přijme a co ne. My jsme systém trošku změnili a udělali si to trošku na náš styl. Tetování se nádherně vyhojilo, neztrhlo se a vypadá báječně. Pokud ho máte na viditelném místě, je dobré o něj pečovat i v létě a to opalovacím krémem.


Takto vypadá moje výsledné tetování. Ne není na křivo, ale bohužel jsem se blbě nahnula, je rovné a na zádech je to asi nejlepší místo, které jsem si mohla vybrat.



Pokud máte jakékoli otázky, rozhodně se ptejte v komentářích. Nejsem PROFESIONÁL, je to jen moje osobní hodnocení, moje pocity a tak dále, takže mě neberte přímo za slovo, nejsem tetér ani odborník.

Komentáře

Oblíbené příspěvky